ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ-696x492

“Η Θεσσαλονίκη σε τροχιά ανάπτυξης”

29 Μαρτίου 2024

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΑΘΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗ ΣΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΚΤΙΡΙΟForThess

ΣΤΑΘΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ: “Η ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΣΕ ΤΡΟΧΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ”

  1. Το Υφυπουργείο Εσωτερικών με αρμοδιότητα στη Μακεδονία & τη Θράκη, έχει τη δυνατότητα να συμβάλλει δυναμικά στην υλοποίηση έργων Ανάπτυξης της Βόρειας Ελλάδας;

“Όταν ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, μου έκανε την τιμή να μου εμπιστευθεί αυτό το χαρτοφυλάκιο, αναφέρθηκε ρητά στο αυξημένο ενδιαφέρον του για τη Βόρεια Ελλάδα και για τα μεγάλα έργα της περιοχής ευθύνης μας που συνιστούν όρο ανάπτυξης. Η περίοδος που διανύουμε είναι καθοριστική για τις προοπτικές και το μέλλον της Μακεδονίας και της Θράκης τα επόμενα χρόνια. Καθημερινό μέλημα των συνεργατών μου και των υπηρεσιακών στελεχών του υφυπουργείου μας είναι η προώθηση των ζητημάτων της Βόρειας Ελλάδας, που, κακά τα ψέματα, εμφάνιζε αναπτυξιακό έλλειμμα.

Οι αρμοδιότητες του υφυπουργείου δεν είναι επάλληλες με εκείνες του υπουργείου Εσωτερικών, καθώς σε διάφορα ζητήματα έχει υπηρεσιακή διασύνδεση και με άλλα παραγωγικά υπουργεία. Η παρακολούθηση των ιδιωτικών επενδύσεων και η παροχή κρατικών ενισχύσεων στο πλαίσιο των αναπτυξιακών νόμων, η προστασία και ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς, η προαγωγή του αθλητισμού, η εκπόνηση περιβαλλοντικών προγραμμάτων, είναι ορισμένα από τα αντικείμενα αναπτυξιακού ενδιαφέροντος με οικονομικό και αναπτυξιακό αποτύπωμα. Είναι όμως, κι άλλα. Το υφυπουργείο συμμετέχει στην ομάδα εργασίας για την εκπόνηση του αναπτυξιακού σχεδίου και την αποκατάσταση της Θράκης από τη μεγάλη πυρκαγιά. Στην επιτροπή για την αναβάθμιση των συνοριακών σταθμών. Επιπλέον, στις αρμοδιότητες προστέθηκε η συμμετοχή στα περιφερειακά όργανα της Δυτικής Μακεδονίας για τη Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση.

Εξάλλου, στην εποπτική ευθύνη μας εμπίπτουν το Κέντρο Διαφύλαξης Αγιορείτικης Κληρονομιάς, η Ε.Υ.Α.Θ. Παγίων και η Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτομίας και κατ΄ επέκταση το Τεχνολογικό Πάρκο 4ης Γενιάς “ThessIntec”,  φορείς με έντονο αναπτυξιακό χαρακτήρα και ιδιαίτερη αξία για τη Θεσσαλονίκη, τη Μακεδονία και τη Θράκη.

Όσον αφορά στην πολιτική διάσταση, παρακολουθούμε την πρόοδο που συντελείται στα περισσότερα από 1.800 εμβληματικά και σημειακά έργα που έχουν δρομολογηθεί ή βρίσκονται σε εξέλιξη στις Περιφερειακές Ενότητες της Κεντρικής Μακεδονίας, της Δυτικής Μακεδονίας και της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Κάθε ένα από αυτά, ανεξαρτήτως μεγέθους, βελτιώνουν δραστικά τις υποδομές, αυξάνουν τις παραγωγικές δυνατότητες, ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της περιοχής, δίνουν ώθηση στην επιχειρηματικότητα, αναβαθμίζουν την καθημερινότητα και την ποιότητα ζωής των συμπατριωτών  μας.

Όλα μαζί συνθέτουν το όραμα του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, ώστε κάθε περιφερειακή ενότητα της Βόρειας Ελλάδας να αναδείξει τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα και να πολλαπλασιάσει τις αναπτυξιακές της δυνατότητες, αξιοποιώντας πρωτίστως το εξαιρετικό ανθρώπινο δυναμικό που διαθέτουμε”.

  1. Μπορείτε να μας ενημερώσετε συνοπτικά, ποιες λύσεις αποφασίστηκαν για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος στη φάση κατασκευής του Flyover και αν είστε ευχαριστημένος από τα αποτελέσματα μέχρι σήμερα από αυτές;

“Αποστολή του άτυπου συντονιστικού οργάνου που συγκροτήθηκε ήταν να συνεργαστεί με τους τοπικούς φορείς, την αυτοδιοίκηση, το ΕΚΑΒ, τα νοσοκομεία, την Πυροσβεστική και να καταγράψει θέσεις και προτάσεις για την άμβλυνση των κυκλοφοριακών συνεπειών από την κατασκευή του Fly Over. Η πρώτη φάση ολοκληρώθηκε μετά από 16 περίπου συνεδριάσεις, όπου τέθηκαν τα ζητήματα, ενώ ακολούθως προτεραιοποιήθηκαν αρμοδίως οι σχετικές παρεμβάσεις.

Ενισχύθηκε η Τροχαία Θεσσαλονίκης, με αποτέλεσμα σήμερα να αριθμεί 120 και πλέον τροχονόμους που ρυθμίζουν την κυκλοφορία και ελέγχουν την παράνομη στάθμευση και αναμένεται να προστεθούν κι άλλοι. Ενισχύθηκε ο ΟΑΣΘ, με την πρόσληψη οδηγών, την αύξηση οχημάτων και την επέκταση των δρομολογίων. Προχωρά ο δρόμος πρόσβασης στο 424 Στρατιωτικό Νοσοκομείο και το νοσοκομείο Παπαγεωργίου μέσα από το στρατόπεδο Καρατάσου, για έκτακτα περιστατικά. Άλλο ζήτημα που διευθετήθηκε είναι η τοποθέτηση μιας μονάδας ασθενοφόρου κοντά στον περιφερειακό, με την εγκατάσταση κοντέινερ στο γήπεδο του Αγίου Παύλου. Επίσης, διατέθηκαν 3 μηχανές και 2 οδηγοί στο ΕΚΑΒ, ενώ υπήρξε νομοθετική ρύθμιση που διευκολύνει τις οδικές διευθετήσεις μέσα στην πόλη. Τοποθετήθηκαν γερανοί για την απομάκρυνση ακινητοποιημένων οχημάτων. Ζητήθηκε η τήρηση του πλαισίου για την τροφοδοσία της αγοράς, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία αλλά και η αποκομιδή των σκουπιδιών τις νυχτερινές ώρες. Καταγράφηκαν χώροι που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν για τη στάθμευση αυτοκινήτων.

Ο συντονισμός αυτής της προσπάθειας θα συνεχιστεί, ώστε κάθε φορέας, στο σκέλος που τον αφορά, να πράξει τα οφειλόμενα, στην προσπάθεια για τη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών.

Ας αναγνωρίσουμε όμως, τελικά, την αναγκαιότητα και την ωφελιμότητα του Fly Over, σε μία νευραλγική οδική αρτηρία που είχε εξαντλήσει τη δυναμικότητά της προ πολλού και μάλιστα εμφάνιζε αυξημένη επικινδυνότητα. Είναι, νομίζω, αυτονόητες οι δυσκολίες, όταν μιλάμε για μεγάλα και εμβληματικά έργα, που θα δώσουν ανακούφιση και αναπτυξιακή προοπτική στην ευρύτερη περιοχή, με την ολοκλήρωσή τους.”.

  1. Πιστεύετε ότι η Θεσσαλονίκη μπορεί να γίνει πάλι ισχυρό Βιομηχανικό και Επιχειρηματικό κέντρο της χώρας, ώστε να μη χρειάζεται οι νέοι να ψάχνουν δουλειά στην Αθήνα και το εξωτερικό;

“Φυσικά και μπορεί. Κατά τη γνώμη μου, βρίσκεται ήδη σε αυτή την πορεία. Επιτέλους, αξιοποιεί τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα αλλά και το ανθρώπινο δυναμικό. Κυρίως, έχει το έμπρακτο κυβερνητικό ενδιαφέρον, που συμπαρασύρει και πολλές άλλες δυνάμεις. Τα νέα νοσοκομεία, τα καινούργια σχολεία, το νέο λιμάνι, το νέο αεροδρόμιο, το μετρό, η σύγχρονη έκθεση, δημιουργούν υπεραξία για το σύνολο της πόλης και εγγυώνται ότι η Θεσσαλονίκη αναμορφώνεται σε σύγχρονη πύλη οικονομικής ανάπτυξης. Παράλληλα, τα ισχυρά και εξωστρεφή πανεπιστήμια και τα οικοσυστήματα τεχνολογίας, όπως η Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτομίας και το ThessIntec, αλλάζουν το παραγωγικό μοντέλο της ευρύτερης περιοχής. Σκοπός μας είναι τα πανεπιστήμια και τα ερευνητικά κέντρα να παράγουν γνώση και οι επιχειρήσεις προϊόντα με διεθνή προσανατολισμό, ώστε να δημιουργήσουμε οικονομική ανάπτυξη, ευημερία και θέσεις εργασίας μέσω ενός ενεργού οικοσυστήματος καινοτομίας.

Παράλληλα, οι νέες επενδύσεις από τεχνολογικούς κολοσσούς και καινοτόμες επιχειρήσεις, το αυξανόμενο ενδιαφέρον μεγάλων πολυεθνικών να δημιουργήσουν θυγατρικές στην πόλη μας, καθώς και η εκτίμηση των ξένων για το καταρτισμένο και εξειδικευμένο προσωπικό που ζει και εργάζεται εδώ, ανοίγουν το δρόμο για την ανάδειξη της Θεσσαλονίκης σε κόμβο καινοτομίας στην ευρύτερη περιοχή ευθύνης μας. Άλλωστε, οι ψηλότεροι μισθοί προσελκύουν περισσότερους εργαζόμενους.

Επίσης, στο Υφυπουργείο επιταχύνουμε τους ρυθμούς αξιολόγησης και έγκρισης επενδυτικών σχεδίων που εμπίπτουν στην αρμοδιότητά μας. Στεκόμαστε δίπλα στον κόσμο της παραγωγής, της δημιουργίας και της πραγματικής οικονομίας, ως συμπαραστάτες μικρών, μεσαίων και μεγαλύτερων επιχειρήσεων.

Όσο, λοιπόν, αθροίζονται τα κομμάτια του αναπτυξιακού παζλ, τόσο πολλαπλασιάζεται το αποτέλεσμα, διαμορφώνοντας ένα ευνοϊκό περιβάλλον για την επιχειρηματική ανασυγκρότηση της Θεσσαλονίκης, η οποία αποκτά συνεκτικά, ανθεκτικά, ψηφιακά και ελκυστικά χαρακτηριστικά ως πόλη”.